Jak jsem se k operátorovi OneMobile dostal, i co se časem změnilo, popisuji ve svém blogovém zápisku.

Pořídil jsem si internet do telefonu. 100 MB balíček. To víte, skromný uživatel – nějaká ta navigace (Waze), emaily a občas web.

Když mě po 30 MB přenesených dat, dle mého telefonu, došla SMS, že jsem přečerpal 100 MB dat. Dobrá, účtování OneMobile po 100 KB, to by mohla být ta 70MB nesrovnalost v kalkulaci přenesených dat.

Rychlost internetu se rapidně snížila, až pod úroveň stařičkého 56Kb/s modemů, na kterém jsem vyrůstal. Navigace Waze začla zlobit, stránky se přestali načítat. Co se dá dělat, tarif jsem přečerpal, musím vydržet. Alespoň nouzový internet s trochou vztekání je k dispozici.

Ovšem před pár dny přišlo překvapení:
onemobile_data

Naúčtované data? To musí být zase nějaká chyba ve vyúčtování (aneb většinou za pár dní dojde nová faktura, která obsahuje opravu té předešlé, většinou s cenou vyšší).
Zde jsem si byl ovšem jistý, že data tam nemají co dělat, Internet jsem začal používat až po aktivaci balíčku. Informoval jsem tedy OneMobile.

Odpověď mě ovšem ani nepotěšila:

Dobrý den,

děkujeme za kontaktování zákaznického centra.

Na základě Vašeho podnětu došlo k prověření zúčtovacího období 01. 12. 2015 – 31. 12. 2015 a to konkrétně podrobného výpisu hovorů. Dle získaných informací došlo k zjištění, že vystavená faktura je skutečně nesprávně vygenerovaná, nicméně ne způsobem, jakým popisujete.

Za období prosinec 2015 byl stažen datový objem v hodnotě 937,89 MB. Datový balíček 100 MB jste tedy přečerpal o hodnotu 837,89 MB, kdy dle platného ceníku telekomunikačních/ostatních služeb společnosti One Mobile ČR a.s., jsou datové přenosy nad rámec balíčku účtovány částkou 1 Kč s DPH/1 MB.

V souvislosti s prošetřením byla ověřena taktéž aplikace zákaznického portálu, díky které došlo k špatnému vygenerování vyúčtování a naúčtování konečných cen. Nyní reklamační oddělení projednává další postup.

Vyčkejte, prosím.
S pozdravem,

Jméno referentky
referentka zákaznického centra

Samozřejmě jsem v odpovědi na tento email upozornil na špatnou kvalitu poskytnuté služby atd., ale předpokládám, že toho si je firma OneMobile vědoma. Další komunikaci s firmou OneMobile se pokusím zveřejnit hned jak mi bude zaslána.

První otazník vyvstává nad hodnotou 837,89 MB, která byla řekněme během 20 dnů přenášena po lince pravděpodobně nepřesahující rychlost 64/32 Kb/s. Další otázka je, zda je vůbec možné prodávat Internet, který díky shapingu není spolehlivý, ba ani použitelný (shaping na nízké rychlosti zapříčiňuje výpadky popsané nahoře, což vede k problémům s načítání stránek atd.).

Dále, nikde nebylo uvedeno, že po přečerpání balíčku se data zpomalená data dále účtují dle stávajícího tarifu.

Sice se nejedná o hodně peněz, ale z principu jsem připraven podniknout veškeré kroky, aby se takové jednání ze strany OneMobile už neopakovalo.

Naštěstí jsem již před měsícem podal žádost o ČVOP (kód pro přechod k jinému operátorovi) a nyní čekám na jeho zaslání (výpovědní lhůta OneMobile je 3 měsíce).
Nyní už jsem ve fázi přechodu k Odoriku, který se zdá být serióznější a dokonce i výhodnější, ale o tom přiště.

Co si myslíte vy? Souhlasíte s jednáním OneMobile? Podělte se o své zkušnosti v diskuzi.

Aktualizace, pohledal jsem ve FAQ:
onemobile-faq

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*